Functieomschrijving
Voor Gemeente Amersfoort zoeken wij een Medewerker Huishoudboekje.Medewerker huishoudboekje
In deze rol ondersteun je inwoners van de gemeente Amersfoort bij het beheren van hun financiën en het voorkomen van financiële problemen.
Je werkt in een klein, hecht team en je draagt veel verantwoordelijkheden, waaronder het beheren van jouw eigen caseload van ongeveer 100 deelnemers.
Je hebt directe impact op het leven van inwoners door hen te helpen meer stabiliteit in hun financiële situatie te creëren.
Verantwoordelijkheden
- Voeren van intake- en evaluatiegesprekken met deelnemers en hulpverleners.
- Beheren van jouw eigen caseload en het samenstellen van budgetplannen.
- Berekenen van leefgeld en het invoeren van gegevens in het systeem.
- Verwerken van dagelijkse betalingen en onderhouden van contact met ketenpartners over betalingsafspraken.
- Actief meedenken over verbeteringen in werkprocessen en systemen.
- Vertegenwoordigen van het Huishoudboekje in werkoverleggen met andere afdelingen en partners.
Werkomgeving
Je gaat aan de slag in Amersfoort, een stad met ruim 160.000 inwoners waar historie en vernieuwing samenkomen.
De stad ontwikkelt zich in hoog tempo en biedt volop ruimte voor duurzame en sociale initiatieven waarbij iedereen mee kan doen.
In 2023 ontving Amersfoort zelfs de internationale titel European City of the Year.
In totaal zetten zo’n 1.500 collega’s zich in om van Amersfoort een geweldige stad te maken om te wonen, werken en leven.
Er heerst een positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: je werkt samen met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners.
Je krijgt alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.
Jouw profiel
- Je hebt affiniteit met financiële vraagstukken en het ondersteunen van mensen.
- Je bent nauwkeurig, empathisch en communicatief vaardig.
- Je kunt zelfstandig werken en bent in staat om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen caseload.
- Je denkt actief mee over het verbeteren van processen en systemen.
- Je werkt graag samen in teamverband en met externe partners.
Functie eisen
- Je hebt hbo werk- en denkniveau.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met persoonlijke financiën.
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werken met diverse doelgroepen, zoals statushouders en mensen met financiële problemen.
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en kunt doelgericht en duidelijk gesprekken voeren met deelnemers en ketenpartners.
- Je hebt ervaring of affiniteit met communicatie via een tolk; je kunt monitoren of de boodschap volledig en juist overkomt bij de deelnemer.
- Je bent in staat om snel zelfstandig te werken na een inwerkperiode.
