Functieomschrijving
Voor de gemeente Venray zoeken wij een Medewerker Uitkeringsadministratie.Als medewerker uitkeringsadministratie verricht je alle voorkomende werkzaamheden ten behoeve van de Uitkeringsadministratie (Participatiewet, BBZ, IOAW, IOAZ, etc.).
Jouw functie is zeer veelzijdig, je bent onder meer verantwoordelijk voor:
- Verwerken van o.a. aanvragen van een nieuwe uitkering aan de hand van rapportages
- Verwerken besluiten tot uitbetaling, wijzigingen, opschorting en beëindiging van een uitkering
- Verwerken Periodieke Verklaringen van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen
- Verwerken verzoeken voor beslaglegging op uitkeringen
- Het verwerken van inkomstenverklaringen en waar nodig maak je herberekeningen
- Opstellen herberekeningen en terugvorderingen
- Het invoeren en actueel houden van de gegevens in de systemen
- Beantwoorden van vragen van de interne klant (coaches)
- Een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het team
- Net als de rest van het team ben jij een fijne collega die zich inzet om alle werkzaamheden correct uit te voeren
- Je bent een echte teamspeler die resultaatgericht, flexibel, nauwkeurig, initiatiefrijk en besluitvaardig is
- Je kunt goed plannen en organiseren en zorgen voor afstemming met betrokken partijen
- Minimaal 1 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met het uitvoeren van werkzaamheden op de uitkeringsadministratie, bij voorkeur bij een gemeente
- Je hebt relevante kennis van de participatiewet en overige relevante regelgeving
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO opleiding in een financiële richting, en je kunt de beschreven werkzaamheden uitvoeren
- Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken, beslissingen te nemen en creatieve oplossingen te bedenken
- Je bent accuraat, kunt gestructureerd werken en hebt een cijfermatig inzicht
- Je bent integer en klantgericht
- Je hebt ervaring met Suite voor Sociaal Domein van Centric
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Minimaal 1 jaar relevante werkervaring
- Kennis van de participatiewet en overige relevante regelgeving
- Minimaal een afgeronde MBO opleiding in een financiële richting
- Ervaring met Suite voor Sociaal Domein van Centric
Functie wensen
- Ervaring met het uitvoeren van werkzaamheden op de uitkeringsadministratie, bij voorkeur bij een gemeente