Functieomschrijving

Voor de Gemeente Nijmegen zoeken wij een Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden.

Heel veel taken van de gemeente worden gerealiseerd door middel van inkoop. Dat geldt zelfs voor bijna de helft van de gemeentebegroting. En al die inkoop, of het nu gaat om zorgverlening of een bouwproject, het aanbesteden van de bedrijfsarts, bruggen of inburgeringstrajecten, start met een aanbesteding.
Een geslaagd inkoop- en aanbestedingstraject resulteert in een contract. In het contract leggen ze afspraken vast met een leverancier die vaak meerdere jaren van toepassing zijn. De aanbesteding is dus het moment om te borgen dat ze doelstellingen realiseren op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en alles wat we hebben afgesproken in hun inkoopbeleid.
Natuurlijk moet het contract ook voldoen aan wet- en regelgeving. Om de aanbestedingen in goede banen te leiden beschikt de gemeente Nijmegen over een team inkoopprofessionals dat de inkopende afdelingen ondersteunt bij hun inkoop.
Ter versterking van het team zijn we voor hen op zoek naar een ervaren Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden.

Werkzaamheden
  • Je begeleidt complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten en je legt verbinding tussen de doelen van de organisatie en kansen die de markt biedt
  • In samenspraak met de projectleiders en opdrachtgevers ben je er verantwoordelijk voor dat het proces binnen het eigen beleid én de wettelijke grenzen verloopt; Je adviseert, coördineert, bent betrokken bij gesprekken met leveranciers en voert waar nodig de regie. Mogelijk adviseer je bij regionale samenwerkingen
  • Bij het proces wordt je ondersteund via het aanbestedingsplatform van Mercell
  • Je verbindt interne en externe partijen en vraagstukken en daarbij kan je geconfronteerd worden met diverse, soms tegengestelde, belangen over de vakgebieden heen
  • Je treedt op als stevige businesspartner; gevraagd en ongevraagd adviseer je zodat kansen optimaal benut worden. In de advisering vertaal je ontwikkelingen binnen het vakgebied en de steeds veranderende wet- en regelgeving naar de praktijk
  • Je houdt actuele ontwikkelingen bij en zorgt dat deze worden geïmplementeerd en toegepast binnen het inkoopproces; Daarbij heb je aandacht voor kansen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen
Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met Mercell
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen op basis van de Aanbestedingswet 2012. Zowel in het sociale domein en het fysieke domein als inbedrijfsvoering
  • Flexibel beschikbaar op alle werkdagen van de week (ma t/m vr), het aantal inzetbare uren kan per week fluctueren

Functie wensen

  • Werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Adviseur Inkoop en Aanbesteden in een complexe gemeentelijke organisatie van een gemeente met 100.000+ inwoners
  • Werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Europese aanbestedingen in een regionale samenwerking van gemeenten of gemeenschappelijke regeling 
  • Werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur Inkoop en Aanbesteden met Europese openbare én niet-openbare procedures

Extra informatie

  • Plaats Nijmegen
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 28 - 36 uur per week
  • Startdatum Zo snel mogelijk
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? Ntb