Functieomschrijving

Voor de Gemeente Rotterdam zoeken wij een Besteller.

De opdracht
Jij krijgt energie van het begeleiden van een proces van A tot Z. Jij bent van meerdere ballen tegelijk in de lucht houden en bij jou staat klantgerichtheid hoog in het vaandel. Je bent een echte netwerker die het team op de kaart weet te zetten. Als besteller ben je de onmisbare schakel binnen het cluster. Je ondersteunt afdelingen bij het efficiënt inkopen van producten en diensten en zorgt voor een soepele afhandeling van bestellingen en facturen. Je houdt betrokkenen proactief geïnformeerd en voorkomt knelpunten waar mogelijk ontstaan die toch, dan los je ze daadkrachtig op met heldere communicatie. Je beweegt je makkelijk door alle lagen van de organisatie en weet je boodschap overtuigend over te brengen. Feedback geef en ontvang je professioneel en doelgericht. Je bent analytisch sterk en denkt vooruit. Je achterhaalt snel de vraag achter de vraag en komt met verrassende voorstellen voor betere processen. Als het gezicht van de afdeling draag je actief bij aan de kwaliteitsslag die ze samen maken.

De organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Ze bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

De afdeling
Als besteller maak je deel uit van de directiestaf van BCO. De afdeling Directiestaf is een kleine afdeling met daarin het directiesecretariaat, directieadviseurs, directiesecretarissen, een centrale bestelpunt en de ambtelijke ondersteuning van de Ondernemingsraden. Samen zorgen ze ervoor dat de collega’s van BCO en de directie hun werk zo goed mogelijk kunnen doen.  

Jouw profiel
Als besteller ben je een organisatietalent dat moeiteloos meerdere ballen in de lucht houdt zonder het overzicht te verliezen. Je werkt nauwkeurig, stelt duidelijke prioriteiten en weet effectief om te gaan met piekmomenten in de werkdruk. Samen met je team zorg je voor een soepele voortgang van de werkprocessen. Je hebt een klantgerichte en dienstverlenende instelling, helder en professioneel communiceren met interne klanten is voor jou vanzelfsprekend. Je voelt je verantwoordelijk, neemt initiatief en denkt actief mee over de behoeften vanuit de organisatie. Je durft beslissingen te nemen en weet wanneer je je teamleider of coördinator moet betrekken. Met een stevige en proactieve werkhouding toon je eigenaarschap in je rol. Je bent gericht op samenwerking én verbetering, en draagt daarmee zichtbaar bij aan een betrouwbare en efficiënte ondersteuning van het inkoopproces.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt ervaring met bestel-, facturatie- of inkoopprocessen;
  • Je hebt ervaring met telefonische afhandeling van bestel- en facturatievragen en weet daarbij effectief om te gaan met weerstand;
  • Je hebt ervaring met het systeem Oracle Cloud.

Functie wensen

  • Je hebt ervaring als besteller binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt ervaring met Microsoft Outlook, Teams en Excel.

Extra informatie

  • Plaats Rotterdam
  • Opleidingsniveau MBO/HBO
  • Aantal uur 32-40 uur per week
  • Startdatum Z.s.m.
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? Ja