Functieomschrijving
Voor de Gemeente Oosterhout zijn wij op zoek naar een Specialist Online Dienstverlening.De opdracht
De Gemeente Oosterhout is bezig met de optimalisatie van de online dienstverlening aan inwoners en ondernemers én de interne communicatie met en door medewerkers via het intranet. Er is daarbinnen een aantal afgebakende projecten dat zelfstandig opgepakt moet worden:
Opschonen en actualiseren intranet
- Gebruikersinformatie ophalen en duiden.
- Opschonen van het intranet i.s.m. de teams.
- In kaart brengen van de werkprocessen rondom het intranet en hierover duidelijke beheerafspraken maken (doel, rol, structuur)
Verbetervoorstellen binnen het omnichannelproject
Er vindt momenteel een omnichannelproject plaats waarin we bekijken hoe we de dienstverlening aan inwoners en ondernemers kunnen verbeteren. Jij levert concrete verbetervoorstellen per klantreis vanuit het perspectief van de gemeentelijke website, onderbouwd met data en gebruikersinzichten.
Beheer WOO-platform en WOO-index
In het ICT-samenwerkingsverband Equalit wordt gewerkt aan een platform voor de Wet Open Overheid. Daarnaast is er een WOO-index die beheerd moet worden. Jij denkt voor gemeente Oosterhout met de WOO-projectleider mee over hoe het beheer van deze platforms moet gaan plaatsvinden (doel, rol, structuur). Daarnaast worden de e-formulieren aangepast op basis van gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en datakwaliteit en in lijn gebracht met de WOO. Jij stemt de formulieren intern af met de inhoudelijk betrokkenen in de teams.
Single Digital Gateway annex 2
De Europese Unie wil dat inwoners en bedrijven makkelijk betrouwbare informatie kunnen vinden over overheidsdiensten, -producten en -procedures in alle lidstaten. De Single Digital Gateway-verordening maakt dit mogelijk. Je coördineert de invoering van SDG annex 2, bestaande uit: Toegang tot online procedures en Once Only Technical System
De opdracht is een succes als:
- Intranet is opgeschoond
- Werkprocessen rondom het intranet in kaart zijn gebracht en er beheersafspraken vastgelegd zijn
- Bijdrage is geleverd aan de verbetervoorstellen voor de klantreizen parkeren, afval en meldingen openbare ruimte die nu worden opgepakt in het project omnichannel.
- Beheervoorstel voor de WOO-index en het WOO-platform
- Check op de e-formulieren
- SDG index 2 is ingevoerd
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Ervaring met webadvies binnen gemeentes
- Kennis van UX-design
- Ervaring met gedragsgericht schrijven op B1-niveau
- Ervaring met datagedreven optimalisatie
- Ervaring met formulierenontwikkeling
- Ervaring met online klantreisverbetering
- Ervaring met TYPO3 en Matomo
- Aanleveren VOG verklaring is verplicht
Functie wensen
- een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Communicatie of Online dienstverlening
- 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Specialist online dienstverlening
- ervaring met Single Digital Gateway