Functieomschrijving

Voor de Gemeente Bunnik zoeken wij een Informatiemanager.

De organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al hun medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen zij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. Ze worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. Ze durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in hun samenleving. In dialoog zoeken ze naar oplossingen. Dat doen ze met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

De functie
Jij bent hun expert als het gaat om informatievoorziening, informatiestromen en informatiebehoefte van gemeente Bunnik. Je adviseert en begeleidt de organisatie bij het optimaliseren van de informatievoorziening in een veranderende omgeving. Daarbij heb je een prominente rol bij het bepalen van de informatiestrategie, het maken van informatieplannen en in de projecten. Daarnaast neem je deel aan gezamenlijke overleggen met collega-beleidsadviseurs van andere gemeenten in de regio en de professionals van de RID-Utrecht en RAZU. Je bent actief in het opbouwen en onderhouden van relatienetwerken bij de overheid en andere relevante sectoren in de IT-wereld. Je vervult een actieve rol binnen een regionaal programma informatievoorziening bij de RID-Utrecht. Ook ben je hierin de verbindende schakel voor je Bunnikse collega’s. Tot slot initieer je de ontwikkeling van beleid en instrumenten ter ondersteuning van de veranderingen, bijvoorbeeld door middel van een projectplan, informatiearchitectuur en sturingsinformatie.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager bij een gemeentelijke organisatie.

Functie wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als informatiemanager
  • Je hebt werkervaring met informatie- en procesmanagement bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt werkervaring met accounthouderschap van gemeenschappelijke regelingen
  • Je hebt werkervaring met intergemeentelijke samenwerking binnen een gemeentelijke regio
  • Je hebt werkervaring met bestuurlijke advisering binnen het vakgebied informatie in de afgelopen 7 jaar 

Extra informatie

  • Plaats Odijk
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 18-24 uur per week
  • Startdatum 15-07-2025
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? Ja