Functieomschrijving
Voor de Inkoop Gemeente Rotterdam zoeken wij een Projectleider Aanbesteding Blanco Papier.Je bent de projectleider van de aanbesteding blanco papier voor de Afdeling Facilitaire Dienstverlening (FDV). Je neemt de leiding in het organiseren en voorzitten van de meetings en stemt voortgang en inhoud af. Je bent een spin in het web tussen de productverantwoordelijke (opdrachtgever), inkoop en contractmanagement.
Afhankelijk van de workload en fase van het project bestaat er de kans dat je ook wordt ingezet voor de andere producten en diensten.
Jouw functie
Rotterdam is altijd in beweging. De clusters van de gemeente en de huisvesting van het concern zijn hierdoor continue in ontwikkeling. Dat geldt ook voor de verschillende producten en diensten van de afdeling FDV. Om de aanbesteding blanco papier in goede banen te leiden en te komen tot een geïmplementeerd contract zoekt FDV en projectleider.
Tot de scope van de opdracht behoort het aankopen en implementeren van de nieuwe overeenkomst voor blanco papier. Tot deze scope behoren de volgende taken:
- Eerste aanspreekpunt voor de betreffende inkoper
- Zorgdragen voor tijdige besluitvorming door MT en/of projectgroep leden
- Rapporteren aan MT en/of projectgroep leden
- Plannen bijeenkomsten met de werkgroep van de aanbesteding en indien nodig de werkgroep van het implementatieteam en/of stuurgroep
- Beschikbaarheid diverse werkgroepen verzorgen
- Bijhouden actielijsten
- Het Coördineren van acties van diverse stakeholders gedurende het project
- Verzamelen van de input vanuit diverse stakeholders intern en extern (behoefte en markt)
- Verzorgen dat de implementatie is geborgd en het contract soepel kan worden overgedragen aan contractmanagement
Jouw profiel
Als resultaatgerichte projectleider haal je energie en plezier uit het optimaal leiden van een project in zowel een faciliterende, leidende als een actieve rol. Je bent initiatiefrijk, komt uit jezelf met voorstellen en ideeën en onderneemt actie waar nodig. Je zoekt proactief naar praktische verbeteringsmogelijkheden. Werken in projectmanagement betekent dat je planmatig en accuraat te werk gaat. Je stelt je flexibel op en past je eigen handelen aan bij te verwachten afwijkende resultaten. Je gaat zelfstandig, maar met oog voor je omgeving en duurzaamheid aan de slag en levert tijdig het afgesproken resultaat.
Binnen het projectteam werk je intensief samen als het gaat om besluitvorming en binnenkomende vragen.
De afdeling
Facilitaire Dienstverlening is een afdeling van IIFO (Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek) in het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning). FDV is een afdeling in ontwikkeling, bestaande uit de nieuwgevormde teams: projecten en advies, producten en diensten, facility en beveiliging en een bedrijfsbureau.
Facilitaire Dienstverlening staat voor dienstverlening in de huisvesting van collega’s in de brede zin. Klantgericht, aansluitend bij het primair proces van de gebruikers, flexibel reagerend op veranderingen in de omgeving en kostenbewust binnen de financiële en huisvestingskaders die gesteld zijn.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Afgeronde hbo-opleiding in de richting van, Facility Management, Inkoop of Bestuurskunde
- Minimaal drie jaar werkervaring in het begeleiden van projecten
- Kennis van projectmatig werken, financiële processen en budgetbewaking
Functie wensen
- Ervaring met het leiden van projecten binnen een overheidsorganisatie
- Ervaring met contractmanagement