Functieomschrijving
Voor de Gemeente Dronten zijn wij op zoek naar een Projectleider ICT-Ontwikkeling En Regie.De opdracht
- De projectleider ICT-regie is de verbindende operationele schakel tussen de ICT-gebruikers bij de Gemeente Dronten, het interne ServicePunt en externe ICT-dienstverlener. Het doel van de functie is om de organisatie en gebruikers te ondersteunen bij het optimaal inzetten en benutten van de ICT-voorzieningen (producten, diensten en middelen van de digitale werkruimte) en het waarborgen van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening die geleverd wordt door de ICT-dienstverlener.
- Als projectleider ICT-regie zorg je op operationeel niveau voor de verbinding tussen de eigen organisatie, ICT Service Management en de aansturing van de ICT-dienstverlener. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, plannen en geven van opdrachten aan de ICT-dienstverlener en het bewaken van de uitvoering. De focus ligt op het optimaal inzetten en benutten van de geleverde ICT-diensten en het controleren van de uitvoering ervan. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties met betrekking tot de geleverde diensten ben je het eerste aanspreekpunt van de gemeente.
- Als projectleider is het jou doel om een project succesvol te leiden van begin tot eind, waarbij de gestelde doelen binnen tijd, budget en kwaliteit worden gerealiseerd. Dit omvat het plannen, organiseren, uitvoeren en afronden van het project, evenals het managen van het projectteam en het bewaken van de voortgang. Het betreft hier het leiden van ICT projecten.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van IT-behoeften en werking binnen organisaties
- Aantoonbare werkervaring met het inrichten van systemen en dit borgen bij gebruikers
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT binnen een gemeentelijke instelling
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
Functie wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectmanagement
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voeren van operationele regie op leveranciers
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Topdesk én ITSM
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT bij een gemeente