Functieomschrijving
Voor Volksbank zijn wij op zoek naar een Hypotheekacceptant.Als Medewerker Service Center Aanvragen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en accepteren van hypotheekaanvragen. Je bent in staat dit proces kwalitatief goed, tijdig en efficiënt uit te voeren. Daarnaast initieer je acties om hun dienstverlening continu te verbeteren. Je denkt mee met adviseurs en bent in staat niet-standaard aanvragen (‘maatwerk’) te behandelen.
Jouw werkzaamheden zijn o.a. als volgt:
- Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling en verwerking van hypotheekaanvragen die door de adviseurs worden ingediend.
- Je analyseert, beoordeelt en controleert hypotheekdossiers op inhoud en dwarsverbanden. Je fiatteert zelfstandig aanvragen en motiveert eventuele afwijzingen.
- Je bent een volwaardig sparringpartner voor de adviseur en denkt mee over alternatieven en levert maatwerk. Hierdoor ben je (mede) verantwoordelijk voor het onderhouden van een goede relatie met de adviseurs.
- Je zorgt voor een efficiënte verwerking en afhandeling van hypotheekdossiers. Knelpunten, afwijkingen en uitval signaleer en analyseer je zelfstandig en ook verbetervoorstellen pak jij zelf actief op.
- Je bent een bevlogen en klantgerichte medewerker die zich betrokken voelt bij de maatschappelijke missie van de Volksbank en je hebt affiniteit met administratie en service verlening. Vanuit jouw gedrevenheid en kennis voel jij je verantwoordelijk om de service naar een hoger niveau te tillen.
- Je bent een teamplayer, je bent mensgericht en zoekt verbinding met collega’s.
Je maakt deel uit van de Hub Wonen binnen het serviceteam van Aanvragen. Dit serviceteam is verantwoordelijk voor het verlenen van een optimale service aan alle klanten en intermediairs.
Binnen een informele en open sfeer werk je samen en draag je bij aan het realiseren van de woonwens van klanten. Jullie leren van elkaar en blijven samen op de hoogte van belangrijke trends en ontwikkelingen binnen jullie kennisgebied.
Profiel:
- Een goed inlevingsvermogen en schakel je zonder moeite in verschillende telefoongesprekken.
- Plezier als dossiers op orde zijn.
- Een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- HBO werk- en denkniveau.
- WFT Basis, Hypothecair Krediet en Vermogen. Indien Vermogen nog niet in bezit dan dien je dit binnen een jaar te halen.
- Medior: 2-5 jaar werkervaring.
- Kennis van Wet- en Regelgeving en actuele gebeurtenissen op hypotheekgebied.
- Kennis van de impact van life-events op de financiële weerbaarheid van klanten.
Functie wensen
- Basiskennis van operationeel management, Lean management en continu verbeteren.