Functieomschrijving
Voor Gemeente Leidschendam-Voorburg zoeken wij een Consulent Inkomen. Als Consulent Inkomen zorg je voor het innemen en afwikkelen van aanvragen binnen de P-wet, IOAW, IOAZ en bijzondere bijstand. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces: van het behandelen van aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand tot het beheren van jouw caseload. Je voert onderzoeken uit, stelt rapportages op en neemt beslissingen op basis van de geldende wet- en regelgeving.Wat breng je mee?
- Je hebt ervaring als allround consulent Inkomen en beschikt over actuele kennis van relevante wet- en regelgeving.
- Je hebt hbo werk- en denkniveau.
- Je bent communicatief sterk en beheerst de Nederlandse taal zowel schriftelijk als mondeling foutloos.
- Je kunt snel schakelen en werkt nauwkeurig.
- Je beschikt over een sterk sociaal vermogen en werkt resultaatgericht.
Organisatie
Je gaat aan de slag bij een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Binnen deze gemeente werken ongeveer 650 collega’s samen aan optimale dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, men kent elkaar en weet wat er speelt. Het motto van de gemeente luidt: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Bij de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ) werk je aan het vangnet voor mensen in kwetsbare situaties. Denk aan inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgvraagstukken en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen zoals zorgaanbieders en scholen. In deze functie maak je daadwerkelijk verschil voor mensen die het tijdelijk niet zelfstandig redden.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde hbo bachelor opleiding.
- Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling.
Functie wensen
- Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Suite voor Sociaal Domein, en je kunt benoemen waar je deze ervaring hebt opgedaan.
- Bij voorkeur heb je minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling.
- Het is een pre als je minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring hebt met het zelfstandig houden van intakegesprekken en het opstellen van rapportages en beschikkingen.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen levensonderhoud en aanvragen bijzondere bijstand.
- Bij voorkeur heb je een afgeronde opleiding of cursus op het gebied van werk en inkomen/participatie.