Functieomschrijving
Voor Gemeente Houten zoeken wij een Medewerker Personeel en Organisatie. Je werkt tijdelijk binnen het team Personeel & Organisatie en Managementondersteuning (POM). Dit team ondersteunt samen met elf andere teams het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie van de gemeente Houten.Jouw verantwoordelijkheden zijn:
- Je verzorgt de administratieve en facilitaire afhandeling van het gehele Werving & Selectieproces, waaronder het uitzetten van vacatures, uitnodigen van sollicitanten en het inplannen van gesprekken.
- Je bewaakt de voortgang van werkzaamheden, procedures, contracten en termijnen.
- Je verricht overige ondersteunende werkzaamheden voor HR-adviseurs op het gebied van Werving & Selectie.
Competenties
- Je bent stressbestendig.
- Je bent toegankelijk.
- Je bent flexibel.
- Je bent communicatief vaardig.
- Je werkt zelfstandig en nauwkeurig en hebt gevoel voor humor.
Organisatie
De gemeente Houten maakt deel uit van de stadsregio Utrecht en is de afgelopen decennia sterk in ontwikkeling. Houten is gegroeid van een dorp met 7.000 inwoners in 1975 tot een middelgrote stad met bijna 50.000 inwoners. Het centrum is stedelijk van karakter, terwijl de woonwijken en de drie kernen – ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal – dorps en rustig zijn.
Naast de aantrekkelijke ligging, groene omgeving en veiligheid biedt de gemeente volop sociale, culturele en economische activiteiten. Deze kenmerken vormen samen de kracht en kwaliteit van Houten.
De organisatie kenmerkt zich door een platte structuur met twaalf samenwerkende teams. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling. Er wordt voortdurend gezocht naar nieuwe oplossingen en manieren van werken; innovatie en experimenteren helpen bij het realiseren van hun ambities. Samenwerking met collega’s, inwoners, ondernemers en partners staat centraal, waardoor het prettig werken is in Houten.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4.
- Je beschikt over minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het verrichten van werkzaamheden op het gebied van P&O of HR.
Functie wensen
- Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Medewerker Personeel en Organisatie bij een gemeente.
- Bij voorkeur heb je minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het volledige Werving en Selectieproces.