Functieomschrijving
Voor Gemeente Nederweert zoeken wij een Medewerker Publiekszaken Paspoorten en ID Bewijzen. Het kloppend hart van de gemeente Nederweert, dat ben jij.Je krijgt energie van het helpen van mensen en je bent een kei in het vinden van oplossingen met jouw scherpe analytische inzicht.
Bij de gemeente Nederweert fungeer je als verbindende schakel tussen de inwoners en hun dienstverlening.
Jouw rol als Medewerker Publiekszaken
Als eerste aanspreekpunt van de gemeente zorg je ervoor dat inwoners, bedrijven en instanties snel en correct worden geholpen.
Je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken:
- Je beantwoordt allerlei soorten vragen via het KCC, persoonlijk of via e-mail
- Je verzorgt zelfstandig de aanvragen van belangrijke documenten zoals rijbewijzen en identiteitsbewijzen
- Je signaleert trends in klantvragen en draagt proactief verbeterideeën aan
- Je bewaakt en verbetert de kwaliteit en werkprocessen
- Je ondersteunt het team met diverse administratieve werkzaamheden
Jouw profiel
- Je bent servicegericht en communicatievaardig
- Je werkt nauwkeurig en zelfstandig
- Je beschikt over een sterk probleemoplossend vermogen
- Je hebt affiniteit met publiekszaken en gemeentelijke processen
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt minimaal één jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Je bent in het bezit van de juiste NVVB-modules
- Je communiceert helder en overtuigend in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk
- Je bent een echte kennisspons die snel nieuwe informatie oppikt
- Je blijft kalm en servicegericht, ook tijdens drukke momenten
- Je kunt gestructureerd werken en prioriteiten stellen
- Je denkt kritisch mee over het verbeteren van onze dienstverlening
- Je hebt een flexibele instelling en groeit graag mee met nieuwe ontwikkelingen
- Je bent bereid om op basis van een (roulerend) rooster in de avond openstelling te werken. Vrijdag van 8:30 – 12:30 is een vaste werkdag