Functieomschrijving
Voor Gemeente Hardenberg zoeken wij een Functioneel Beheerder SAP.Je werkt met plezier aan de plannen van de gemeente, samen met 550 enthousiaste collega’s. Vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking staan centraal. De organisatie gelooft in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakt zaken praktisch aan.
Als ervaren functioneel beheerder voor het financiële systeem SAP (iFinanciën van PinkRoccade) ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (zoals financiële administratie, financieel beheer, controllers, financieel adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Jij zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuïteit van het systeemgebruik.
Jouw werkzaamheden omvatten de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiële systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.
Je levert de volgende resultaten op:
- Opstellen van governance-documentatie over applicatie- en functioneel beheer in relatie tot alle financiële processen.
- (Actualiseren van de) architectuurplaat van het financiële domein inclusief functionele beschrijvingen.
- Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP.
- Opstellen en onderhouden van handleidingen, werkinstructies en communicatie rondom systeemwijzigingen.
- Afhandelen van meldingen en incidenten, inclusief advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting.
- Bewaken van compliance met BBV, AVG en auditvereisten.
- Adviseren en uitvoeren bij releases en wijzigingsverzoeken.
- Instructie en training van eindgebruikers, inclusief het opstellen van opleidingsmateriaal.
In deze rol werk je zelfstandig volgens afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.
De gemeente Hardenberg stelt een laptop en telefoon beschikbaar om je veilige en continue toegang tot systemen te bieden.
Competenties
-
Jouw profiel:
Sterke communicatieve vaardigheden;
Organisatiesensitiviteit;
Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Ervaring met projectmatig werken;
Praktische en oplossingsgerichte instelling.
Organisatie
De gemeente Hardenberg is een aantrekkelijke plek om te wonen en te werken. Je geniet hier van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van de stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien en telt inmiddels meer dan 62.935 inwoners.
De ambitie is om Hardenberg verder te laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent aandacht voor het versterken van de regio, het aantrekkelijker maken van het buitengebied en het verbeteren van voorzieningen. Er wordt gebouwd aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemerschap een belangrijke rol speelt.
Je werkt met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. Vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking zijn belangrijke waarden. De organisatie gelooft in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakt zaken praktisch aan.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder.
- Je hebt ervaring met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied.
- Je hebt aantoonbare ervaring met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikers.
Functie wensen
- Je hebt een afgeronde hbo bachelor opleiding.
- Het is een pre als je ervaring hebt met SAP (iFinanciën).
- Bij voorkeur heb je minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel of applicatiebeheerder binnen een overheidsinstelling.
- Daarnaast heb je bij voorkeur minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een overheidsinstelling.