Functieomschrijving

Voor het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zoeken wij een Servicedeskmedewerker.
Je werkt als Servicedeskmedewerker met minimaal 3 jaar ervaring als aanspreekpunt voor gebruikers over het gebruik van het zaaksysteem. Je beschikt over goede communicatievaardigheden, kunt uitstekend in teamverband werken en bent gewend om taken en voortgang te bewaken.

Wil je de vraagbaak zijn voor medewerkers als het gaat om het gebruik van applicaties binnen een deskundige en daadkrachtige organisatie die voortdurend vernieuwt? Denk je in oplossingen en krijg je energie van het helpen van mensen? Dan is deze functie van medewerker Servicedesk iets voor jou.

De subsidiebehandeling wordt ondersteund door geautomatiseerde systemen. Het kan voorkomen dat gebruikers (zoals medewerkers van DUS-I of beleidsmedewerkers van VWS) vastlopen of vragen hebben. Als medewerker Servicedesk ben jij het eerste aanspreekpunt: zij nemen contact met je op, waarna jij hen te woord staat. Dankzij je kennis van de systemen en je analytische vaardigheden help je hen snel weer op weg. Als directe ondersteuning niet mogelijk is, zorg je er samen met je collega’s van Functioneel Beheer voor dat zij verder geholpen worden.

Jouw verantwoordelijkheden
  • Je adviseert medewerkers over de werking en het dagelijks gebruik van applicaties voor de subsidieverwerking (eerstelijns gebruikersondersteuning) die bij de afdeling Informatievoorziening in beheer zijn;
  • Je registreert binnengekomen meldingen (vragen, klachten, standaardwijzigingen) in Topdesk. Hierbij bepaal je prioriteiten en bewaak je de tijdige afhandeling van meldingen;
  • Je verwerkt nieuwe autorisaties en voert periodieke controles uit op uitgegeven autorisaties voor applicaties;
  • Je stelt werkinstructies op en houdt deze actueel;
  • Je stelt kennisitems op en onderhoudt deze voor terugkerende vragen van klanten;
  • Je draagt actief bij aan de verdere ontwikkeling van de servicedesk. Je doet hierbij proactief voorstellen om de inrichting en werking van de supportdesktool en de servicedeskprocessen te verbeteren.

Jouw profiel
  • Je beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau met een ICT-achtergrond;
  • Je hebt aantoonbare kennis van Topdesk en affiniteit met zaaksystemen;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent een teamspeler en klantgericht;
  • Je hebt goede communicatievaardigheden, werkt goed samen met Functioneel Beheerders en bewaakt actief taken en voortgang.

DUS-I is een shared service-organisatie van de ministeries van OCW en VWS. Zij vormen de dienstverlenende schakel tussen instellingen die subsidies aanvragen of ontvangen en de beleidsdirecties van OCW en VWS, die bepalen aan wie en onder welke voorwaarden subsidie wordt verleend. DUS-I richt zich op het gestroomlijnd laten verlopen van het subsidieproces door administratieve activiteiten foutloos, rechtmatig, tijdig en efficiënt uit te voeren. Zij zijn een transparante, deskundige en zakelijke uitvoerder die ontzorgt, adviseert, uitvoert en ondersteunt.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je beschikt over minimaal MBO4 werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als servicedeskmedewerker
  • Je hebt ervaring met het werken in Topdesk

Functie wensen

  • Het is een pre als je kennis hebt van Topdesk
  • Bij voorkeur heb je ervaring met zaaksystemen
  • Je beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden, wat we toetsen aan je CV, motivatie en/of in een mogelijk gesprek
  • Ervaring met of affiniteit hebt voor de organisatie van de opdrachtgever is een pluspunt

Extra informatie

  • Plaats Den Haag
  • Opleidingsniveau MBO
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 18-08-2025
  • Geschikt voor ZZP? Ja
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.