Functieomschrijving
Voor Gemeente Amstelveen zoeken wij een Servicedeskmedewerker ICT. Je werkt binnen het team Infrastructuur & Servicedesk, dat verantwoordelijk is voor netwerk- en systeembeheer en het bieden van support. De Servicedesk levert eerstelijns ondersteuning aan gebruikers en geeft advies en begeleiding op het gebied van ICT.Collega’s rekenen op jouw effectieve en servicegerichte ondersteuning, zodat zij probleemloos hun werkzaamheden kunnen uitvoeren. Je neemt meldingen aan, lost deze zo mogelijk direct op en rapporteert hierover tussentijds aan de klant. Ook zorg je voor correcte afmelding en afsluiting van calls. Als Servicedeskmedewerker weet je door het stellen van de juiste vragen snel te achterhalen wat de gebruiker nodig heeft. Je helpt medewerkers bij problemen met mobiele werkplekken en smartphones en beantwoordt uiteenlopende vragen, bijvoorbeeld over Excel, Word, Teams of defecte notebooks. Je weet je snel weg te vinden in complexe informatiesystemen.
Wat ga je doen?
- Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor collega’s bij ICT-gerelateerde vragen en meldingen (1e-lijn ondersteuning).
- Je behandelt en lost diverse incidenten en tickets op, inclusief registratie via het systeem.
- Je houdt je bezig met accountbeheer: het aanmaken en beheren van gebruikersaccounts.
- Je ondersteunt bij mobiele werkplekken, zoals laptops, smartphones en tablets.
- Je begeleidt en ondersteunt bij vergaderingen en AV-techniek, zoals Teams-settings.
- Je signaleert terugkerende issues en doet voorstellen voor structurele verbeteringen binnen ICT-processen.
- Je werkt intensief samen met collega’s, leveranciers en andere afdelingen.
De opdracht is tijdelijk, vanwege ziekte binnen het team.
Jouw profiel
- Minimaal mbo 4 werk- en denkniveau, bij voorkeur in een ICT-richting.
- Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare servicedeskrol, bij voorkeur in een (semi-)overheidsomgeving.
- Klantgericht, communicatief vaardig, sociaal en resultaatgericht.
- Zelfstandig, proactief en je blijft kalm bij technische incidenten.
- Kennis van gangbare tools zoals Microsoft 365, Active Directory; ervaring met TOPdesk is een pré.
- ITIL-basiskennis is een pré.
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Betrouwbaar
- Goed in plannen en organiseren
- Proactief en verantwoordelijk
- Dienstverlenend en communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
- Oplossingsgericht met een hands-on mentaliteit
- Samenwerken
- Flexibel
Binnen de gemeente Amstelveen werken zij samen, zijn zij betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn hun kernwaarden en sluiten aan bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO Niveau 3 of 4 ICT-opleiding
- Je beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als Servicedesk medewerker ICT bij een overheidsorganisatie (gemeente, provincie, rijksoverheid), opgedaan in de afgelopen 3 jaar
Functie wensen
- Je hebt aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 4 jaar binnen een andere gemeente.
- Het is een pre als je aantoonbare werkervaring hebt met Logitec RoomMate. Vermeld dit graag duidelijk op je CV.
- Bij voorkeur heb je aantoonbare ervaring met Office 365.