Functieomschrijving
Voor Gemeente Doesburg zoeken wij een Financieel Administratief Medewerker Participatiewet. Je werkt als financieel medewerker uitkeringsadministratie Participatiewet en bent de schakel die zorgt dat uitkeringen tijdig, correct en volgens de wet- en regelgeving worden verwerkt.Je beheert en controleert financiële gegevens, zodat inwoners op je kunnen rekenen wanneer zij ondersteuning nodig hebben.
Met jouw inzet draag je direct bij aan een solide uitvoering van de Participatiewet en andere sociale regelingen.
Jouw taken zijn:
- Verwerken van uitkeringsaanvragen en mutaties binnen het Sociaal Domein;
- Uitvoeren van financiële controles en berekeningen, zoals verrekeningen en terugvorderingen;
- Zorgdragen voor een correcte administratie van inkomsten, toeslagen en uitkeringen;
- Maandelijks beoordelen en doorzetten van meldingen vroegsignalering;
- Uitvoeren van maandelijkse loonaangifte;
- Verwerken van aanvragen en mutaties voor LKS (loonkostensubsidie);
- Maandelijkse controle van de tussenrekeningen;
- Verwerken van aanvragen leefgeld Oekraïners;
- Samenwerken met consulenten en andere collega’s om dossiers volledig en kloppend te maken;
- Input geven voor procesoptimalisaties;
- Beantwoorden van vragen van inwoners over betalingen en uitkeringen.
Competenties
- Aanpassingsvermogen
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Klantgericht
- Delegeren
- Luisteren
- Doorzettingsvermogen
- Tactisch gedrag
- Motiveren
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Overtuigen
- Assertiviteit
- Besluitvaardigheid
- Organiseren
- Kritisch
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren
Organisatie
Doesburg ligt op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers en staat bekend om haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken.
Daarnaast onderscheidt Doesburg zich door de ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water.
De stad koestert kunst, cultuur en toerisme en wil ook bedrijvigheid en werkgelegenheid bevorderen.
Doesburg is een kleine gemeente met zo’n 11.000 inwoners.
Het managementteam stuurt vier afdelingen aan: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde opleiding als financieel medewerker uitkeringsadministratie.
- Je beschikt over minimaal 3 jaar recente werkervaring op een uitkeringsadministratie.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met de Centric applicatie Suite4SD.
- Je bent vanaf 1 oktober 2025 beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen.
Functie wensen
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de regio Midden Gelderland en daardoor kennis van het regionale afsprakenkader
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen binnen een uitkeringsadministratie
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het taakveld Terugvordering en Verhaal