Functieomschrijving
Voor Gemeente Stadskanaal zoeken wij een Klantmanager. Binnen het team Werk voer je werkzaamheden uit op het gebied van klantmanagement, werkgeversadvisering en jobcoaching. Je werkt samen met jobcoaches en werkgeversadviseurs. Als klantmanager krijg je administratieve ondersteuning van een procesondersteuner.Je bent als klantmanager de spin in het web voor Stadskanaalse uitkeringsgerechtigden in hun begeleiding naar werk en/of het wegnemen van belemmeringen die de stap naar betaald werk in de weg staan. Je voert intakegesprekken waarbij je zoekt naar de motivatie van de klant en scherp in beeld brengt wat de behoefte en vraag is om op een duurzame manier de weg te vinden naar onderwijs en/of arbeid.
De methodiek van deze partij is erop gericht om de klant zelf de regie te laten nemen in het re-integratietraject. Je ondersteunt daarbij met een trainingsprogramma. Je bewaakt de voortgang van het re-integratietraject en stemt af met samenwerkingspartners. Het registreren en rapporteren van de voortgang die je met de uitkeringsgerechtigde boekt, vormt een belangrijk onderdeel van jouw werk. Samen met de werkgeversadviseur verzorg je de matching op vacatures en werkervaringsplaatsen.
Je doelen zijn
- Je laat jouw klanten (zowel jongeren als volwassenen) doorgroeien op de participatieladder en zorgt indien mogelijk voor een duurzame uitstroom uit de participatiewet. Hierbij toon je ondernemingszin en zet je de juiste acties uit.
- Je coacht de klant om aan concrete doelen te werken en zoekt de juiste trajecten bij aanbieders.
- Je volgt actief de gestelde doelen van de klant en gaat waar nodig in gesprek met klant en aanbieder.
Competenties
- - Samenwerkend
- - Resultaatgericht
- - Creatief
- - Klantgericht
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
- Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Klantmanager participatie of re-integratie bij een gemeente
Functie wensen
- Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als klantmanager participatie of re-integratie
- Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van SJD, MWD of SW
- Het is een pre als je werkervaring hebt in de commerciële arbeidsbemiddeling, zoals bij een uitzendbureau of re-integratiebureau
- Bij voorkeur heb je ervaring met specifieke instrumenten zoals taaltrainingen, vakopleidingen en andere middelen die ingezet kunnen worden om de kans op werk te vergroten