Functieomschrijving

Voor Gemeente Zwolle zoeken wij een Consulent Inkomen. Je werkt hard en hebt hart voor de zaak. Je bent bereid om net dat stapje extra te zetten voor inwoners. Met jouw open houding zorg je ervoor dat mensen zich op hun gemak voelen en op een positieve manier benaderd worden. Je luistert goed, stelt de juiste (waarderende) vragen en krijgt zo de kern van het verhaal helder. Je koppelt jouw conclusies op een prettige manier terug.

Je bent duidelijk over de termijn waarin een aanvraag wordt behandeld en kunt snel inspelen op situaties wanneer dat nodig is. Prioriteiten stellen gaat je goed af. Kun je iemand niet helpen met een uitkering of bijzondere bijstand? Jij legt dit helder uit, zodat je boodschap wordt geaccepteerd. Je bent sociaal, werkt volgens de wet, maar durft ook de grenzen op te zoeken. Ook bij hoge werkdruk blijf jij rustig en ga je doelgericht door.

Competenties
  • Communicatieve vaardigheden
  • Besluitvaardig
  • Oplossingsgericht
  • Klantgericht
  • Hulpvaardig
  • Integer
  • Proactief

Organisatie
Bij Zwolle staat samenwerken met inwoners, ondernemers en partners centraal. Deze aanpak zorgt ervoor dat Zwolle hoog scoort op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van groen, werken en ondernemen met plezier en voelen zich veilig. Er wordt uitgekeken naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Hun missie is het behouden en versterken van brede welvaart, door unieke talenten samen te brengen en de passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle krijg je volop ruimte om jezelf te ontwikkelen, jouw interesses en vaardigheden te ontdekken en de vrijheid te ervaren om te doen waar je goed in bent en plezier uit haalt. Je komt terecht in een organisatie waar waardering, acceptatie en respect centraal staan. Diversiteit wordt gezien als een verrijking, waardoor Zwolle een kleurrijke stad blijft waar iedereen zich thuis voelt.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau in de richting van SJD, SPH of Sociaal werker.
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar.

Functie wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeente.
  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van SJD of SW.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring bij maatschappelijke organisaties op het gebied van inkomen.

Extra informatie

  • Plaats Zwolle
  • Opleidingsniveau MBO/HBO
  • Aantal uur 24-32 uur per week
  • Startdatum Zo spoedig mogelijk
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.