Functieomschrijving
Voor Gemeente Wijdemeren zoeken wij een Allrounder Burgerzaken. Je werkt als allround medewerker Burgerzaken en hebt een belangrijke rol in zowel de frontoffice als de backoffice. Je pakt zelfstandig alle werkzaamheden op, waardoor je collega’s tijd en ruimte biedt voor de voorbereiding op de aanstaande fusie. Je werkt samen in een team van 9 collega’s, waaronder ook 2 overige ingehuurde krachten.Competenties
- Je bent positief en dienstverlenend ingesteld;
- Je bent stressbestendig;
- Je bent in staat om veel verschillende taken snel en efficiënt af te wikkelen en stelt daarbij de juiste prioriteiten;
- Je bent zorgvuldig en communiceert helder, zowel mondeling (ook in het Engels) als schriftelijk.
Organisatie
De organisatie waarvoor je werkt bestaat uit ongeveer 200 mensen die zich inzetten voor ruim 25.000 inwoners. Zij bieden een uitdagende werkomgeving die continu in ontwikkeling is. Je profiteert van een prettige informele werksfeer, korte lijnen en diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat de organisatie relatief klein is, kun je snel schakelen met collega’s en echt het verschil maken. Je wisselt regelmatig tussen verschillende rollen: organiseren, adviseren en ook uitvoeren. De voorbereiding op de ambtelijke fusie met Hilversum per 1 januari 2026 en op de herindeling met Hilversum per 1 januari 2027 staat centraal binnen hun team. Hun doel is om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. De kernwaarden zijn eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon, waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad weerspiegelt de afwisseling in jouw werk.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde opleiding burgerzaken op MBO 4 niveau.
- Je beschikt over minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als allround medewerker burgerzaken.
- Je hebt ervaring met PINK Roccade en MS Teams.
Functie wensen
- Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als allroundmedewerker burgerzaken
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met complexe mutaties in de BRP
- Het is een pre als je aantoonbare werkervaring hebt in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van naturalisatieverzoeken en overige nationaliteitszaken, inclusief kennis van de Rijkswet op het Nederlanderschap en de bijbehorende uitvoeringsprocedures binnen de gemeentelijke praktijk
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het zelfstandig verwerken van brondocumenten
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het aannemen van eerst- en hervestigingen binnen een gemeente
- Bij voorkeur heb je aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het uitvoeren van de meest voorkomende frontofficetaken (aanvragen reisdocumenten en rijbewijzen)