Functieomschrijving

Voor Kadaster zoeken wij een Contentspecialist. Je werkt samen met een team van ruim 20 professionals aan de websites en applicaties van het Kadaster, die maandelijks door honderdduizenden mensen worden bezocht. Je bent één van de zeven contentspecialisten binnen het team.

In jouw rol houd je je bezig met tekstredactie, het opstellen van nieuwsbrieven en het ontwikkelen van formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s. Je denkt actief mee over verbetering van navigatie, conversie, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid, contentvormen en toegankelijkheid. Hierbij werk je nauw samen met collega’s van IT, marketing, communicatie en andere contentspecialisten. Ook verdiep je je in de inhoudelijke onderwerpen van het Kadaster, zodat je kunt bijdragen aan de continue verbetering van hun websites en applicaties.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
  • Liferay (cms);
  • Spotler (e-mail);
  • Piwik Analytics;
  • SiteImprove;
  • Seneca (formulieren);
  • Jira;
  • Office 365.

Jouw verantwoordelijkheden
  • Online content maken en onderhouden;
  • Formulieren opstellen en beheren;
  • Nieuwsbrieven opstellen en verzenden;
  • Meewerken in het scrumteam aan geplande sprints.

Competenties
  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarbij behorende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Dit zelfstandig bestuursorgaan voert deze wettelijke taak uit. De gegevens van het Kadaster bieden houvast voor het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, bijvoorbeeld bij het bepalen van de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in kaart brengen van leegstand.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als contentspecialist of webredacteur in een complexe organisatie
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het content management systeem Liferay, formulieren (bij voorkeur Seneca) en webanalytics (bij voorkeur Piwik)
  • Je beschikt over kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG-richtlijnen)
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en hebt sterke redactionele vaardigheden (minimaal C1 niveau)
  • Je hebt kennis van SEO en metadata
  • Je hebt aantoonbare kennis van online kanalen, digitale toepassingen en communicatiemiddelen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het inzetten van websites ten behoeve van het behalen van strategische en operationele bedrijfsdoelstellingen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met adviseren over contentoptimalisatie en online communicatie
  • Je hebt basiskennis van webstatistieken en kunt data interpreteren voor contentverbetering

Functie wensen

  • Het is een pré als je je antwoord volledig onderbouwt met concrete voorbeelden
  • Je geeft een antwoord dat voldoende aansluit
  • Je geeft een antwoord dat niet voldoende aansluit en onvoldoende onderbouwd is
  • Je antwoord sluit niet aan

Extra informatie

  • Plaats Apeldoorn
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 01-02-2026
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.