Functieomschrijving
Voor Gemeente Apeldoorn zoeken wij een Medewerker Burgerlijke Stand BRP. De samenleving verandert continu en dat vraagt ook iets van jou als professional. Je werkt bij een organisatie die wendbaar wil blijven en tegelijkertijd in control wil zijn. Je draagt bij aan het vergroten van hun uitvoeringskracht en het versterken van strategisch vermogen. Jij helpt mee aan het Apeldoorn van morgen.Binnen deze organisatie werken verschillende afdelingen in vier thema’s: Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
De cultuur van deze organisatie wordt gekenmerkt door vier kernwaarden: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Jouw vakmanschap betekent dat jouw kennis en kunde groot zijn. Dankzij jouw innovatiekracht kun je goed reageren op veranderingen in de omgeving. Je bent betrouwbaar: je zegt wat je doet en je doet wat je zegt.
Je werkt samen met de Apeldoornse samenleving en gaat actief samenwerkingen aan met inwoners, bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en collega’s binnen het stadhuis. Jij weet dat samenwerking leidt tot de beste oplossingen voor inwoners. Jij investeert actief in samenwerkingen omdat je gelooft dat je samen meer bereikt en samen verantwoordelijk bent voor het eindresultaat.
Je gaat aan de slag in een team met 55 collega’s. Jouw team kenmerkt zich door sociale betrokkenheid en de wil om elke uitdaging aan te gaan. Je werkt niet alleen aan een optimale dienstverlening voor inwoners en ondernemers, maar ook aan je eigen ontwikkeling. Er zijn volop kansen om jezelf te ontwikkelen in deze ambitieuze organisatie. Collega’s zijn betrouwbaar en innovatief, en jij loopt gemakkelijk bij iedereen binnen. Ben jij die betrouwbare, secure collega die inwoners op hun gemak stelt en klantgericht is? Dan is dit de juiste plek voor jou!
Als medewerker Burgerlijke Stand/BRP ben jij verantwoordelijk voor:
- het verwerken van aanvragen op het terrein van BRP
- werkzaamheden op het gebied van nationaliteitswetgeving, internationaal privaatrecht, naturalisatie en verwerking van mutaties in het systeem
- het uitvoeren van 1e inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland
- het beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten
- aangiften burgerlijke stand aan de balie
- het indelen van huwelijken en partnerschapsregistraties
- alle administratieve werkzaamheden rondom huwelijken en partnerschapsregistraties
Competenties
- Secuur en betrouwbaar
- Communicatief vaardig
- Representatief
- Dienstverlenend
Organisatie
Deze organisatie telt bijna 170.000 inwoners en groeit door naar 180.000 inwoners. Met ongeveer 2.000 collega’s draag jij bij aan hun strategische doelen: Apeldoorn versterken als gezinsstad, een duurzaam en ondernemend Apeldoorn, en een toeristisch toplandschap.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je hebt minimaal twee jaar recente werkervaring in het uitvoeren van alle beschreven taken en producten binnen de afdeling Burgerzaken bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners.
- Je bent alle werkdagen beschikbaar van 8.15 uur tot 17.00 uur en op donderdagavond tot 19.30 uur.
Functie wensen
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van beschreven balieproducten binnen Burgerzaken (maximaal 75 punten)
- Je hebt 2 tot 3 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken
- Je hebt 3 tot 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken
- Je hebt meer dan 5 jaar werkervaring met de genoemde producten binnen Burgerzaken
- Het is een pre als je ervaring hebt met het werken in het systeem iBurgerzaken (maximaal 25 punten)
- Het is een pre als je ervaring hebt met een vergelijkbaar systeem als iBurgerzaken
- Het is een pre als je ervaring hebt met iBurgerzaken
