Functieomschrijving

Voor Veiligheidsregio Flevoland Gooi en Vechtstreek zoeken wij een Ambtelijk Secretaris. Je ondersteunt de OR-en van een derde partij vanwege het uitvallen van hun huidige ambtelijk secretaris.

Wat ga je doen als Ambtelijk Secretaris?
  • Je regelt samen met de medezeggenschap alle administratieve en organisatorische taken voor de OR-en tot in de puntjes. Je richt de administratie in, onderhoudt en archiveert deze. Met jouw inzet ondersteun je de leden van de OR-en met raad en daad.
  • Je plant de overleggen tussen de leden van de OR-en onderling en die met de WOR-bestuurder, stelt gezamenlijk de agenda’s op, zorgt voor de verslaglegging en bewaakt de gemaakte afspraken.
  • Je brengt de kwaliteit van de medezeggenschap naar een hoger niveau door verbeterpunten in het proces te signaleren en hiermee aan de slag te gaan. Ook plan en organiseer je trainingen voor de OR-en.
  • Je verzorgt de interne en externe schriftelijke communicatie van de OR-en en stelt samen met de OR-en conceptnotities en -reacties op advies- en instemmingsaanvragen op.
  • Je adviseert de leden van de OR-en over procedurele zaken. Omdat je ontwikkelingen op het vakgebied van medezeggenschap bijhoudt, kun je de OR-en ook inhoudelijk adviseren. In alles wat je doet houd je rekening met de advies- en instemmingsrechten van de OR.
  • Voor de OR-verkiezingen in 2026 speel je een belangrijke organiserende rol.
Je bent werkzaam binnen twee organisaties, wat het werk afwisselend en dynamisch maakt.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal mbo+ of hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bestuurskunde, HRM, rechten of secretariële ondersteuning.

  • Je hebt aantoonbare ervaring als ambtelijk secretaris, OR-ondersteuner of notulist.

  • Je hebt grondige kennis van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR).

  • Je beschikt over uitstekende organisatorische, administratieve en communicatieve vaardigheden.

  • Je kunt goed plannen, notuleren en overzicht houden.

  • Je bent discreet, betrouwbaar en integer met vertrouwelijke informatie.

  • Je bent digitaal vaardig.

  • Je kunt zelfstandig werken, maar ook goed samenwerken met verschillende betrokkenen.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal mbo+ of hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bestuurskunde, HRM, rechten of secretariële ondersteuning
  • Je hebt aantoonbare ervaring als ambtelijk secretaris, OR-ondersteuner of notulist
  • Je beschikt over grondige kennis van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR)
  • Je hebt uitstekende organisatorische, administratieve en communicatieve vaardigheden
  • Je kunt goed plannen, notuleren en overzicht houden
  • Je bent discreet, betrouwbaar en integer in de omgang met vertrouwelijke informatie
  • Je bent digitaal vaardig
  • Je kunt zelfstandig werken, maar ook goed samenwerken met diverse betrokkenen

Functie wensen

  • Je hebt minimaal mbo+ of hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bestuurskunde, HRM, rechten of secretariële ondersteuning
  • Het is een pre als je aantoonbare ervaring hebt als ambtelijk secretaris, OR-ondersteuner of notulist
  • Je beschikt over grondige kennis van de Wet op de Ondernemingsraden (WOR)

Extra informatie

  • Plaats Almere
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 20 uur per week
  • Startdatum 01-11-2025
  • Geschikt voor ZZP? Ja
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.