Functieomschrijving

Voor Gemeente Amersfoort zoeken wij een Administratief Medewerker Zorgadministratie. Je levert een cruciale bijdrage aan de zorgadministratie van de gemeente Amersfoort door te zorgen voor een vlekkeloze verwerking van gegevens, ondersteuning van het primaire proces en het onderhouden van contact met interne en externe partijen.
Je werkzaamheden bevinden zich op het snijvlak van zorgtoewijzing, communicatie met inwoners en het verzorgen van een hoogwaardige administratie.

Wat ga je doen?
  • Afhandelen van digitaal berichtenverkeer binnen de WMO en Jeugdzorg.
  • Controleren van inkomende berichten van zorgaanbieders op juistheid en volledigheid.
  • Verwerken van indicaties afkomstig van het Wijkteam, Arbeidsintegratie en de regio.
  • Controleren van uitgaande documenten op inhoud, lay-out en spelling.
  • Doorvoeren van mutaties vanuit de BRP, het Wijkteam en regionale partners.
  • Opstellen en verzenden van rapportages, brieven en beschikkingen.
  • Beantwoorden van vragen van inwoners en partners over de procedurele voortgang.
  • Oplossen van foutmeldingen en doorgeven van vervolgacties aan relevante partijen.

Administratieve werkzaamheden
  • Verwerken en controleren van correspondentie (inkomend en uitgaand).
  • Controleren van gegevens in Suite, BRP en WPB op rechtmatigheid.
  • Bewerken en registreren van digitale signalen in verschillende systemen.
  • Ordenen en verwerken van cijfermatige gegevens ten behoeve van rapportages.
  • Uitvoeren van diverse administratieve ondersteunende taken binnen de afdeling Zorg.

Kwaliteit en procesverbetering
  • Signaleren van knelpunten en voorstellen doen ter verbetering van processen.
  • Zorgen voor correcte toepassing van werkprocedures en administratieve inrichting.

Contact en overige functievereisten
  • Je handelt verschillende indicaties af voor interne en externe klanten op een afgebakend werkterrein.
  • Je werkt zelfstandig; de voortgang en afdoening van je taken vinden veelal plaats zonder directe controle en vereisen eigen inzicht. Je houdt bij de uitvoering van je werkzaamheden rekening met vastgestelde procedures en/of werkwijzen en de planning daarvan.
  • Je hebt vaktechnische contacten in een afstemmende sfeer. Je (digitale) contacten zijn gericht op het te woord staan van collega’s in de organisatie en medewerkers van andere organisaties binnen het Sociaal Domein.

Jouw profiel

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je beschikt over mbo werk- en denkniveau, aangevuld met specialistische kennis op administratief gebied en kennis van het programma Suite4zorg en het Regiesysteem (voorheen Mens Centraal) en het digitaal berichtenverkeer.
  • Je hebt ervaring met telefonische werkzaamheden.

Functie wensen

Geen

Extra informatie

  • Plaats Amersfoort
  • Opleidingsniveau MBO/HBO/WO
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 01-12-2025
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.