Functieomschrijving

Voor Gemeente Stichtse Vecht zoeken wij een Projectleider Digitaal Archief. Als recordmanager werk je aan de uitvoering van digitale vernietiging. Jij coördineert en helpt bij het volledige proces van wettelijke digitale vernietiging en de bijbehorende kwaliteitstoetsen. Je stelt vernietigingslijsten samen volgens een vastgesteld projectplan en controleert samen met kwaliteitsmedewerkers of zaken daadwerkelijk vernietigd moeten worden.
Je bent de spil in het contact met managers van verschillende afdelingen om goedkeuring te krijgen op de vernietigingslijsten en past deze aan totdat er volledige consensus is bereikt.
Deze zelfstandige functie vraagt dat je nauw samenwerkt met onder andere proceseigenaren, collega-recordmanagers en kwaliteitsmedewerkers.

Jouw resultaat bestaat uit:
  • Het beoordelen van 25.000 zaken op vernietiging.
  • Per team vernietigingslijsten opstellen.
  • Goedkeuring verkrijgen van teammanager en archivaris voor de vernietigingslijsten.
  • Coördineren van de daadwerkelijke vernietiging.

Vaardigheden
  • Je bent analytisch, praktisch en oplossingsgericht.
  • Je werkt zelfstandig en proactief.
  • Je weet snel je weg te vinden in een organisatie en mensen op verschillende niveaus mee te krijgen in jouw aanpak.

Functie-eisen
  • Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting (zoals VVA, recordmanagement, informatiemanagement of -kunde).
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (inclusief selectie en vernietiging), bij een (semi)overheidsorganisatie.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder het correct toepassen van gemeentelijke selectielijsten.
  • Kennis van gemeentelijke processen is vereist.
  • Ervaring met de applicaties Zaaksysteem.nl en I-navigator is een pré.

Jouw profiel
Je beschikt over de gevraagde expertise die niet aanwezig is binnen de gemeente. Je neemt je eigen device mee (bring your own device).

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting (bijv. VVA, recordmanagement, informatiemanagement/-kunde)
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (incl. selectie en vernietiging), bij een (semi) overheidsorganisatie
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder goede toepassing van de gemeentelijke selectielijsten
  • Je hebt kennis van gemeentelijke processen

Functie wensen

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting (bijv. VVA, recordmanagement, informatiemanagement/-kunde)
  • Het is een pré als je ervaring hebt met de applicaties Zaaksysteem.nl en I-navigator

Extra informatie

  • Plaats Stichtse Vecht
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 24 uur per week
  • Startdatum 08-12-2025
  • Geschikt voor ZZP? Ja
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.