Functieomschrijving
Voor Rijkswaterstaat zoeken wij een Assistent Technisch Manager.Kennis van technische installaties is in alle fases van aanleg en onderhoud essentieel. Als Assistent Technisch Manager ondersteun je de Technisch Manager door technische vraagstukken uit te zetten binnen het technische team en/of naar specialisten binnen PPO, GPO of WVL, en leg je de bevindingen hiervan vast. Op basis van jouw I/A- en/of WTB-kennis en ervaring beoordeel je reviews van specialisten en signaleer je risico’s in ontwerp en uitvoering. Je treedt op als vervanger van de Technisch Manager, bent aanspreekpunt voor specialisten en gesprekspartner voor opdrachtnemers. Je toetst het V&V-proces van de opdrachtnemer en legt dit vast in GRIP. Ook begeleid je het B&O- en overdrachtstraject naar de beheerder.
Resultaat opdracht
- Je ondersteunt de Technisch Manager en bepaalt de strategie binnen het technisch team; je treedt op als plaatsvervanger.
- Je geeft sturing aan het klanteisenproces binnen GRIP (Relatics) en beoordeelt VTW’s en scopewijzigingen.
- Je zet technische vraagstukken en adviezen uit en voegt deze samen binnen het team en met specialisten (PPO, GPO, WVL of opdrachtnemer).
- Je beoordeelt en coördineert reviews op documenten van de opdrachtnemer en voert eerste checks uit.
- Je beoordeelt V&V-plannen, producten en V&V-dossiers van de opdrachtnemer.
- Je verzamelt technische input voor kostenramingen (zoals VTW’s).
- Je stemt de B&O-component en transitiefase af met district RWS WNN en het A-(vaar)wegenteam PPO.
- Je beoordeelt af- en opleverdossiers op volledigheid conform contract.
- Je coördineert het overdrachtsproces (DAG-proces) naar de beheerder RWS WNN.
- Je ondersteunt bij technische afstemming met de opdrachtnemer en bij overleggen met interne en externe stakeholders.
- Je levert input op SCB-toetsplanning, bereidt SCB-toetsen voor en werkt aan het risicodossier.
Je werkt actief samen met de Technisch Manager en het team. Je hebt inzicht in interne en externe belangen, handelt volgens formele en informele regels en deelt als inhoudelijk expert jouw kennis en ervaring. Je communiceert tijdig over relevante ontwikkelingen en werkt samen met de markt volgens de principes van vitale infra.
Competenties
- Resultaat gedreven
- Aanspreekbaar
- Dienstverlenend
- Integer
- Ondernemend
- Verbindend
Organisatie
Je werkt binnen een organisatie die fungeert als uitvoeringsinstantie van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en dagelijks inzet op een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Het team van PPO werkt aan onderhoud van rijkswegen, vaarwegen, bruggen, waterkeringen, sluizen en de bedieningsinstallaties. Zij zetten in op duurzaamheid, een veilige en gezonde leefomgeving en innovatie. Samen met partners werken zij aan waterveiligheid, smart mobility en hergebruik van grondstoffen. Binnen PPO werken adviseurs en managers op het gebied van techniek, inkoop, contracten, projectbeheersing en projecten.
Functie eisen
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Werktuigbouwkunde of Elektrotechniek
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als assistent technisch manager
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met infra technische werken met beweegbare objecten (bruggen, sluizen, stuwen, gemalen)
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met RAMS, Systems Engineering en FMECA
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met verificatie en validatie (V&V)
Functie wensen
- Je hebt ervaring met IPM-teams en werken binnen een technisch team met verschillende disciplines; ervaring met contract- en omgevingsmanagement is een pre
- Je hebt kennis van en ervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing (SCB)
- Je hebt kennis van en ervaring met het overdrachtsproces van en naar de beheerder (DAG-proces RWS), inclusief kennis van decompositie conform NEN2767
- Je hebt kennis van en ervaring met beheer- en onderhoudsproces en -plannen (B&O)
