Functieomschrijving
Voor ROC van Amsterdam zoeken wij een Coördinator HR Services.Als Coördinator HR Services werk je aan het verbeteren van werkprocessen, klantgerichtheid en digitalisering bij ROC Midden Nederland. Je draagt actief bij aan de gewenste teamontwikkeling en de bijbehorende gedragsverandering, zodat de administratieve HR services processen professioneler, efficiënter en toekomstbestendig worden.
Je zorgt ervoor dat de dagelijkse werkzaamheden soepel blijven verlopen. Je springt bij wanneer er zaken direct moeten worden opgepakt, denkt actief mee als processen haperen en helpt het team om snel en zorgvuldig te handelen.
In deze rol richt je je op het verbeteren van werkprocessen, klantgerichtheid en digitalisering binnen het team. Je levert een bijdrage aan de gewenste ontwikkeling en gedragsverandering binnen het team. Alles met als doel om administratieve POS-processen en het team professioneler en efficiënter te laten (samen)werken.
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden
- Je stuurt het administratieve team functioneel aan en coördineert de dagelijkse werkzaamheden.
- Je adviseert de manager DOS over mogelijke procesverbeteringen en zorgt na besluitvorming voor de implementatie.
- Je houdt toezicht op kwaliteit, klantvriendelijkheid en servicegerichtheid en geeft waar nodig feedback aan medewerkers.
- Je fungeert als aanspreekpunt voor operationele vraagstukken, met focus op het vergroten van de zelfstandigheid van teamleden.
- Je rapporteert aan de manager over de voortgang van de administratieve POS-werkzaamheden.
- Je stimuleert samenwerking en kennisdeling binnen het team.
Het team van HR Services bij ROC Midden Nederland is verantwoordelijk voor de administratieve verwerking bij onder andere indiensttreding, mutaties en uitdiensttreding. Je hebt contact met (nieuwe) medewerkers (telefonisch of via AFAS), managers en HR-collega’s met betrekking tot personele zaken. Bij ROC Midden Nederland wordt gewerkt met AFAS Profit.
Jouw profiel
- Je hebt ervaring met het functioneel aansturen en coördineren van administratieve teams.
- Je bent sterk in het optimaliseren van processen en draagt graag bij aan digitalisering.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je bent klantgericht.
- Je weet medewerkers te motiveren en feedback te geven waar nodig.
- Je kunt goed samenwerken en bezit het vermogen om kennisdeling te stimuleren.
- Ervaring met HR-administratieve processen en het werken met AFAS Profit is een pré.
Functie eisen
- Je hebt leiderschap en coachende vaardigheden
- Je hebt ervaring met verandermanagement en procesoptimalisatie
- Je bent communicatief sterk en klantgericht
- Je beschikt over affiniteit met digitalisering en HR-processen
