Functieomschrijving

Voor NIBC zoeken wij een Medewerker HR Servicedesk Payroll. Je werkt als Medewerker HR Servicedesk/PSA bij een internationale organisatie waarvan het HR-team als doel heeft om een prestatiegerichte cultuur te bevorderen. Je maakt deel uit van een team bestaande uit HR Business Partners, Development, Compensation and Benefits en HR Servicedesk.

Het HR Servicedesk team fungeert als de backbone van HR en is verantwoordelijk voor processen op het gebied van beloning, arbeidsvoorwaarden, HR-administratie, salarisadministratie, internationale mobiliteitsprocessen en ondersteuning van recruitment en training & development. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers met betrekking tot arbeidsgerelateerde vragen. Daarnaast zorg je ervoor dat alle HR-data in het HR-systeem Workday accuraat en up-to-date is en voldoet aan wet- en regelgeving.

“Service with a smile” staat centraal binnen het HR-servicedesk team. Je hebt een brede en afwisselende functie binnen een enthousiast team van zes collega’s, waarbij je verantwoordelijk bent voor de HR-administratie in de breedte, met een primaire focus op samenwerking met een collega op payroll en aanverwante financiële HR-processen.

Jouw taken
  • Ondersteunen bij de coördinatie van werkzaamheden rondom payroll (uitbesteed) en gerelateerde financiële processen, inclusief het aanleveren van informatie aan de financiële administratie.
  • Ontwikkelen en verbeteren van werkprocessen voor de maandelijkse aansluiting tussen payroll en financiële administratie.
  • Uitvoeren van generieke HR-servicedesk werkzaamheden, zoals:
    • Administratie van nieuwe medewerkers, externen en stagiairs.
    • Verwerken van overplaatsingen en uitdiensttredingen.
    • Opstellen van brieven en arbeidscontracten.
    • Beantwoorden van arbeidsgerelateerde vragen.
    • Beheren van de Service Desk mailbox.

Je bent analytisch, nauwkeurig en beschikt over minimaal drie jaar ervaring met HR-administratie en payroll. Je bent sterk met Excel, schakelt moeiteloos tussen verschillende taken en levert graag een bijdrage aan procesverbeteringen.

Jouw profiel
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring met Microsoft Office (goede beheersing van Excel) en bij voorkeur kennis van HR-systeem Workday.
  • Minimaal drie jaar payroll-ervaring.
  • Sterke analytische en administratieve vaardigheden.
  • Enthousiast, proactief en een échte teamspeler met een can-do mentaliteit.
  • Flexibel, in staat om mee te bewegen met veranderingen en initiatieven tot verbetering te nemen.
  • Goede communicatieve vaardigheden in Nederlands én Engels (mondeling en schriftelijk).

Als je houdt van een dynamische werkomgeving waarin je kunt bijdragen aan de optimalisatie van HR-processen en waar servicegerichtheid centraal staat, dan ben jij de professional die gezocht wordt.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met HR-administratie en payroll
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt een goede beheersing van Excel
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in Nederlands én Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je hebt een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) dat op de startdatum van het contract geldig is

Functie wensen

  • Het is een pré als je kennis hebt van het HR-systeem Workday
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met payroll
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau

Extra informatie

  • Plaats The Hague
  • Aantal uur 32 - 36 uur per week
  • Startdatum zo spoedig mogelijk
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.