Functieomschrijving

Voor Gemeente Rotterdam zoeken wij een Huismeester Publiekslocatie.
Jouw functie
Als handymen/huismeester pak je verschillende facilitaire taken op voor de locatie. Je ontvangt leveranciers en bezoekers voor zowel het kantoor als het publieke gedeelte. Samen met de locatiemanager, collega’s en leveranciers zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt op de locatie. In jouw rol ben je de “ogen en oren” van de locatie. Je signaleert en meldt gebreken door schouwrondes te lopen. Je bent het aanspreekpunt voor gebruikers bij vragen op facilitair gebied en stemt vervolgacties af met de locatiemanager. Met taken zoals vergaderservice, voorraadbeheer, huishoudelijke werkzaamheden, distributie en kleine onderhoudswerkzaamheden draag je eraan bij dat de locatie er fantastisch uit blijft zien.

Jouw profiel
Je bent het vriendelijke en vertrouwde gezicht binnen de publiekslocatie. Je bent sociaal, communicatief vaardig en mensgericht; je legt gemakkelijk contact met zowel burgers als collega’s. Met jouw technische kwaliteiten los je problemen vakkundig en efficiënt op, terwijl je met een glimlach zorgt voor een prettige en veilige omgeving. Je werkt nauw samen met de locatiemanager en stemt belangrijke zaken af. Je hebt een positieve, klantgerichte instelling en past je moeiteloos aan verschillende situaties aan. Dankzij jouw proactieve en flexibele werkhouding en verantwoordelijkheidsgevoel kunnen mensen elke dag op je rekenen.

Organisatie
Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning vormt de spil van de gemeentelijke organisatie en stelt kaders voor het hele concern. Dit cluster zorgt ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen, en fungeert als schakel tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Daarnaast is het cluster ook de verbindende factor met andere (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn hierin gebundeld. Het cluster levert vakmanschap en kwaliteit, en speelt flexibel in op de behoeften van de organisatie om het werk voor de stad uit te voeren. De positie van de medewerkers staat centraal, waarbij je de kans krijgt jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Zo maak je het verschil in een organisatie die zich inzet voor de stad Rotterdam.

Functie eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-2 opleiding in de richting van Facilitaire dienstverlening of vergelijkbaar
  • Je hebt werkervaring als huismeester
  • Je hebt ervaring met het verrichten van administratieve werkzaamheden
  • Je bent vaardig in het gebruik van Outlook en het Microsoft Office-pakket
  • Je beschikt over aantoonbare basiskennis van techniek en onderhoud
  • Je hebt ervaring met gebouwbeheer, zoals het aanspreekpunt zijn voor leveranciers, voorraadbeheer, veiligheid en onderhoud
  • Je beheerst de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk

Functie wensen

  • Je hebt werkervaring als huismeester bij een publiekslocatie
  • Het is een pre als je ervaring hebt met het coördineren van werkzaamheden die door externe leveranciers worden uitgevoerd, inclusief het afstemmen van deze werkzaamheden met de locatiemanager
  • Je hebt werkervaring met het gebruik van DIVA, Sara/Topdesk of vergelijkbare systemen

Extra informatie

  • Plaats Rotterdam
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 16-02-2026
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.