Functieomschrijving
Voor Provincie Gelderland zoeken wij een Directievoerder. Je draagt bij aan het beheer en onderhoud van 1160 kilometer provinciale wegen in Gelderland. Je werkt mee aan het optimaal benutten van het provinciale wegennet door het inzetten van innovatieve technieken en het realiseren van duurzame oplossingen.Bij diverse projecten in Gelderland worden onderhouds- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan openbare verlichtingsinstallaties (OVL) en pompinstallaties. Jij begeleidt deze werkzaamheden namens de provincie, controleert de uitvoering door aannemers en handelt de administratie af. In jouw rol ondersteun je de projectleider en houd je het dagelijkse verloop van de werkzaamheden in de gaten.
Voor deze functie beschik je over:
- Veiligheidsschoenen (klasse S3)
- Mobiele telefoon met camera
- Tablet voorzien van E form APP en mobiel internet voor buitenopnames
- Rijbewijs en een auto die is uitgerust met signaleringen voor veilig parkeren langs provinciale wegen
- Je bereidt deelopdrachten voor die betrekking hebben op het oplossen van storingen en het uitvoeren van modificaties, in samenwerking met werkvoorbereider en specialisten waar nodig.
- Je geeft deelopdrachten aan de aannemer en bewaakt de voortgang.
- Samen met de aannemer en toezichthouder lever je gerealiseerde deelopdrachten op.
- Je controleert of de aannemer het werk uitvoert volgens besteks-eisen, plan van aanpak (EMVI) en risicodossier.
- Je coördineert de werkzaamheden van alle betrokken partijen/stakeholders en houdt hen geïnformeerd.
- Je initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer.
- Je beoordeelt en controleert ingediende termijnstaten en declaraties van de aannemer.
- Je beoordeelt werk- en revisietekeningen en mutatiegegevens areaal van de aannemer.
- Je bereidt bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin.
- Je stuurt de toezichthouder aan voor controle op werkzaamheden van de aannemer met betrekking tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid en technische inhoud.
- Je begeleidt andere directievoerders op administratief gebied en organisatie.
Verantwoordelijkheden
- Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer bij voorbereiding, realisatie en controle.
- Je zorgt voor realisatie van het bestek binnen tijd- en budgetkaders.
- Je neemt zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren, binnen gestelde kaders.
- Je houdt de projectadministratie inhoudelijk en qua vorm correct bij, volgens de standaarden binnen provincie Gelderland.
- Je zorgt dat areaalmutaties en beheerssystemen juist en actueel blijven.
- Je waarborgt de veiligheid bij de uitvoering van werkzaamheden (ARBO, veiligheid).
- Je stemt tijdelijke verkeersmaatregelen af met wegbeheerders en communiceert hierover, samen met de aannemer.
Competenties
- Resultaat- en oplossingsgericht: Je formuleert heldere, concrete en meetbare doelstellingen en maakt duidelijke afspraken. Je bewaakt de voortgang, rapporteert en informeert hierover, denkt vooruit en zet je actief in om doelen te behalen. Bij tegenslagen houd je vast aan de gekozen koers.
- Flexibel gedrag: Je past je makkelijk aan veranderende omstandigheden aan, met oog voor de projectdoelen.
- Gestructureerd werken en denken (analytisch vermogen): Je werkt en communiceert gestructureerd en draagt deze structuur over aan projectdeelnemers en stakeholders.
- Communicatieve vaardigheden: Je kunt informatie duidelijk overdragen en ontvangen, zodat boodschappen goed begrepen worden en leiden tot de juiste vervolgstappen.
- Zorg voor kwaliteit: Je stelt hoge kwaliteitsnormen aan doelen, processen en resultaten en streeft naar continue verbetering.
Organisatie
Je werkt bij de provincie Gelderland, de grootste provincie van Nederland. Samen met ongeveer 1500 medewerkers draag je bij aan een mooie, schone, veilige en welvarende leefomgeving. Je werkt mee aan diverse complexe maatschappelijke vraagstukken, zoals energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur en milieu. Dit vraagt inzet, motivatie, kennis en samenwerking met verschillende organisaties en partijen, en maakt jouw werk uitdagend, interessant en zinvol.
Jouw profiel
Je beschikt over de benodigde kennis en vaardigheden om bovenstaande taken en verantwoordelijkheden succesvol uit te voeren en herkent jezelf in de genoemde competenties.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je bent inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 16 uur per week (2 x 8 uur).
- Afhankelijk van jouw beschikbaarheid is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits je uiterlijk 3 november 2025 inzetbaar bent voor 16 uur per week (2 x 8 uur).
- Je beschikt aantoonbaar over een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek, of een afgeronde gelijkwaardige opleiding, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring. Alternatief beschik je over een afgeronde MBO-4 opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek, of een afgeronde gelijkwaardige opleiding, aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring.
- Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) in de functie van directievoerder en/of projectleider met onderhoudscontracten en projecten in de infratechniek, uitgevoerd op of langs provinciale- of rijkswegen of gemeenten. De relevantie van jouw werkervaring moet blijken uit het type onderhoudscontracten/projecten en de inhoudelijke rol in die projecten die aansluiten bij de voor deze functie omschreven taken en verantwoordelijkheden.
Functie wensen
- Je beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarbij veel mutaties en afhandeling van storingen een rol spelen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
- Je hebt aantoonbare ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties, uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, en kunt dit onderbouwen met praktijkvoorbeelden.
- Bij voorkeur heb je ervaring met IBIS bestekadministratie en de RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie, met praktijkvoorbeelden ter ondersteuning.