Functieomschrijving

Voor Gemeente Achtkarspelen zoeken wij een Beleidsmedewerker Facilitair. Je werkt als tijdelijk beleidsmedewerker Facilitair en bent verantwoordelijk voor het soepel en efficiënt uitvoeren van facilitaire processen binnen het gemeentehuis.

Verantwoordelijkheden
  • Je adviseert en vertaalt de facilitaire kaders en doelstellingen.
  • Je adviseert en rapporteert over de optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels.
  • Je initieert, stuurt en draagt zorg voor de afhandeling van de formele besluitvorming.
  • Je bent het aanspreekpunt voor leveranciers en collega's met betrekking tot schoonmaak en facilitaire inkooptrajecten.
  • Je toetst aanvragen en verzoeken op het gebied van de facilitaire dienstverlening.
  • Je signaleert proactief knelpunten en optimaliseert facilitaire processen.
  • Je bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures.
  • Je behartigt diverse facilitaire inkoop- en aanbestedingstrajecten.
  • Je beheert en onderhoudt de facilitaire contracten, evenals de contacten met leveranciers.
  • Je beheert en bewaakt diverse facilitaire budgetten.
  • Je zorgt ervoor dat facilitaire voorzieningen voldoen aan wettelijke eisen en vertaalt wetgeving naar heldere procedures.

Jouw profiel
  • Je bent een enthousiaste, resultaat- en klantgerichte professional met ervaring op het gebied van facilitaire dienstverlening, met name op het gebied van huisvesting, schoonmaak en facilitaire inkoopprocedures.
  • Je bent vaardig in het opstellen van adviesrapporten en notities.
  • Je werkt zelfstandig, pakt zaken op een efficiënte manier aan, bent nauwkeurig en integer en komt afspraken over deadlines en financiën altijd na.
  • Je weet met verschillende mogelijkheden te komen voor het oplossen van problemen.
  • Je bedenkt nieuwe werkwijzen en hebt oog voor doorontwikkeling in de kwaliteit van de interne dienstverlening.
  • Je neemt beslissingen, beschikt over overtuigingskracht en stelt de juiste prioriteiten.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden voor interactie met leveranciers, collega's en externe partijen.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding die relevant is voor deze opdracht, zoals HBO Facility Management
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie binnen facilitair bij een gemeentelijke instelling
  • Je bent in loondienst en kwalificeert je niet als ZZP’er

Functie wensen

  • Je hebt werkervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Het is een pré als je werkervaring hebt op het gebied van Facilitaire dienstverlening
  • Het is een pré als je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent
  • Bij voorkeur verstaat je Fries, waarbij spreken een pré is

Extra informatie

  • Plaats Buitenpost
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 24 uur per week
  • Startdatum 13-10-2025
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? N.t.b.